Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!

Belépés
REGISZTRÁCIÓ  |  JELSZÓEMLÉKEZTETŐ  |  GYIK  |  RSS RSS
Már 58 494 873 km-t sportoltatok
 
HírekCikkekEdzéstervekEseménynaptárEdzéslistaBloglistaGalériaKalkulátorokFórumKlubokTesztek (Új)

KERESÉS

Felhasználó keresés

LINKAJÁNLÓ

Ultrabalaton
FUTO bolondok topic
Triatlon topic 1.0
Kerékpáros topic 2.0
futas.lap.hu
Futanet
4Sport
Szafari Sport
Még több link

Bicajjal spórol a magyar - derült ki egy felmérésből

Bozót | 2013-07-03  | 11 hozzászólás
  • cimkék:
  • kerékpár, 
  • bringa, 
  • városi kerékpározás, 
  • felmérés 
Tweet

A magyarok 34,1 százaléka – anyagi okokból – az elmúlt 2-3 évben többet használta kerékpárját közlekedési eszközként, mint a korábbi években. A rendszeresen kerékpározók 42,7 százaléka 5 ezer forint alatti összeget, 42 százaléka 5 és 10 ezer forint közötti összeget, míg 15,3 százaléka 10 ezer forintot meghaladó összeget takarított meg havonta annak köszönhetően, hogy nem autóval vagy közösségi közlekedéssel jutott el például munkahelyére vagy bevásárolni. Többek között ezek derülnek ki abból az online kérdőíves kutatásból, amelyet az AEGONdirekt.hu egoMedia üzletága végzett el a 930 ezer főt számláló adatbázisából kiválasztott, 21,853 kerékpáros körében.



A biciklisek 80%-a nem érzi magát teljes biztonságban
Az egoMedia kutatása arra is rákérdezett, kerékpározás közben mennyire érezzük magunkat biztonságban. Az eredmény lesújtó: a közel 22 ezer megkérdezett csupán 18,89 százaléka (4129 fő) válaszolta azt, hogy teljes biztonságban érzi magát az utakon. Biztonságukért azonban ők sem tesznek meg mindent: átlagosan ugyanis négyből három bringás (a megkérdezettek 76,09 százaléka) nem használ sisakot, illetve térd- és könyökvédőt, és 20 százalékuk (4580 válaszoló) két kerekűje még a KRESZ által kötelezően előírt valamennyi eszközzel (első-hátsó lámpa, fényvisszaverő prizma, csengő, küllőprizma) sem rendelkezik.

 


Most jön a legveszélyesebb időszak
Az egoMedia kutatásának megállapításait a statisztikák is visszaigazolják, hiszen – a biciklizés népszerűségével együtt – az elmúlt években drámaian emelkedett a közúti közlekedési balesetekben elhunyt kerékpárosok aránya is: ez a 2008-as 10,94 százalékról a tavalyi évre 15 százalékra emelkedett (az összes, közúti közlekedési balesetben meghalt személy számához viszonyítva). Most kell óvatosnak lenniük a két keréken közlekedőknek, mivel az elmúlt évek adatai szerint a következő két és fél hónapban történik a bringások által okozott évi nagyjából 2000 baleset mintegy 40 százaléka. A kutatás kapcsán az is kiderült, hogy szerencsések azok, akik biztosítást kötöttek a kerékpárjukra, ugyanis az AEGONdirekt.hu adatai szerint közülük senkit nem ért baleset vagy lopáskár az elmúlt egy évben.

 


Támadnak a biciklitolvajok!
A hazai kerékpárosok körében elvégzett kutatás során az egoMedia rákérdezett arra is, hogyan védjük kerékpárunkat, s ebből sajnos kiderült, sokszor mi magunk játszunk a tolvajok kezére. A 21,853 rendszeresen kerékpározó mintegy 10 százaléka (2166 fő) jelölte meg azt a választ, hogy járművét lezáratlanul szokta hagyni, míg 59 százalékuk (12,905 válaszoló) csak látszólagos védelmet jelentő, gyenge minőségű lánccal vagy spirálzárral szokta biciklijét rögzíteni. „A kutatás is megerősítette ugyanakkor azt a tényt, hogy a kerékpárosok egy jelentős része elővigyázatosabbá vált: az anyagi veszteségeket lopás-, elemi- és töréskár esetén megtérítő és akár a személyi sérülésekre is fedezetet kínáló kerékpár biztosítás iránt, több tízezren érdeklődtek" - mondja Marosvölgyi Péter, az AEGONdirekt.hu vezérigazgatója.


A közleményben szereplő adatok forrása: egoMedia online kérdőíves kutatás és AEGONdirekt.hu-gyűjtés (ORFK és KSH).


Forrás: bringa.hu

Hasonló cikkek

Kerékpár - kerékpárosbarát településeket díjaztak

Kerékpár - egy vérpezsdítő bringásvideó

Kerékpár - balesetmegelőző "okos" sisak bringásoknak

Kerékpár - bezöldülnek a bécsi kerékpárutak

Kerékpár - 30 kerékpárosbarát település és 39 munkahely

Még több hasonló cikk

Kerékpár - újabb állomásokkal bővül a Mol BuBi rendszer

Kerékpár - újabb a kerékpározást ösztönző beruházások

Kerékpár - a BuBival is számol a BKK utazástervezője

Csütörtökön országos balesetmegelőzési kampány indul

Újabb kerékpártárolók és változó szabályok a fővárosban

Kerékpár - ingyenes térkép a közbringához

Kerékpár - itt a BuBi! Ezren váltottak jegyet az első napon

Továbbra is tesztüzemben működik a MOL Bubi

Nagy szerepet szán a bringásoknak a BKK fejlesztési stratégiája

Júliusban elindulhat végre a BuBi

11 hozzászólás

lajhára 4552 napja
lajhára képe

érdekes adatok!

viszont a térd-és könyökvédőt nem értem, sosem hallottam, hogy erre bringásként szükség volna, és erős túlzának érzem.

Tullius 4552 napja
Tullius képe

Ezek az arányok azt is jelentik, hogy  2008-ban 109, míg 2012-ben 91 kerékpáros szenvedett halálos kimenetelű balesetet. Akkor most veszélyesebb lett biciklizni, vagy nem? 

A cikkbeli adatok mellett ez alapján számoltam. 

(Egyébként a kérdés messze nem költői. A statisztikai repertoárban vannak olyan, amúgy nem bonyolult indexek, amelyek megmutatják a részátlag (biciklisek száma) ill. az összetétel (halálos balesetek száma) változásának hatását. Meglepő módon részátlag-, ill. összetételindexnek hívják őket, csak ha ezek megvannak, akkor nem lehet mellédumálni, ezért nem jók. Ez természetesen nem az EO-nak szól, hanem a tájékoztatásnak általában.)

lajhára 4552 napja
lajhára képe

Tullius, ez egy profitorientált biztosító által elvégzett "kutatás"...

Tullius 4552 napja
Tullius képe

(De az igazán elvetemültek akár a Bkw-indexre is következtethetnek.)
;) :D

Tullius 4552 napja
Tullius képe

Világos, én sem csodálkozom rajta. De amíg van lehetőségem leírni, hogy ezért meg ezért nem jó ez így, addig meg is teszem.

lajhára 4552 napja
lajhára képe

vajon az alacsony Bkw-indexű helyeken (értem ezalatt a meghatározott helységben berúgott népek Bkw-indexének átlagát) magasabb a kerékpáros balesetek aránya?

Tullius 4552 napja
Tullius képe

Szerencsére az ismerősi körben eddig az összes biciklis balesetmentesen italozott, viszont kis falunkban (technikailag már város) előfordult, hogy az árokból előbb egy biciklit tudtunk kiemelni, és csak azután a fószert. Na, az ilyen sem a 30 éves Glenfiddich-től állt fejre. :)

(Engem meglepett, hogy a piás balesetek nagy hányadát a bringások okozzák, azt gondoltam volna, hogy ez max. 5-10%.)

necromedve 4552 napja
necromedve képe

Térd és könyökvédőre az első két héten van szükség, miután spd-re váltottál. ;)

srich 4552 napja
srich képe

Szerencsére ilyenkor (spd) jellemzően igen alacsony sebességnél dőlnek el a sporik.
Biztonságban meg akkor érezné magát szerencsétlen, ha megfelelő erőnléttel rendelkezne, magabiztosan ismerné a KRESZ-t, szabályosan: előre irányjelezve, megfelelő legalább 1m-es oldaltávolsággal előznék a gépjárművek, és megkapná az elsőbbségét is. Ebből az első kettőt saját igyekezetből megoldja idővel, a második kettő a közlekedőtársakon múlik.
A lopási statisztikához: Mindenki ismer olyan embert aki látott már valakit, aki hallott már róla, hogy valakinek az ismerőse beszélt azzal a személlyel, aki tudott ellopott bicikliről. Megyénként átlag 200 lopás évente, az azt jelenti ha nagyvonalúan 200000db biciklit veszek alapul megyénként, hogy minden ezrediket lopják el évente, Ami a lezáratlan 10%-nak az 1%-a. Hoppácska!

lajhára 4551 napja
lajhára képe

srich, ja, épp azon gondolkodtam, mikor olvastam az okozott kár nagyságát, hogy levonták-e belőle azt a vevőnél jelentkező hasznot, amit a lopott bringa (=olcsó) vásárlása jelent :) illetve azt a hasznot, ami a kereskedőknél jelentkezik az új bringák vásárlása miatt.

lajhára 4551 napja
lajhára képe

mérmint a meglopott áldozat által vásárolt új bringára gondolok

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Legfrissebb hírek
Húsvétkor megújulunk... 75
Gyűjts 2017 kilométert vagy fuss babakocsival 2017-ben is
Úszás - EO váltó a X. Dunaújvárosi 24 órás úszóváltón
Ultrafutás - magyar csapat a 24 órás Európa Bajnokságon + eredmények
Ultrafutás - célegyenesben a Spartathlon
Atlétika - 20 éves a magyar maratoni csúcs 7
Olimpia - Rió 2016 a számok tükrében 1
Terepfutás - kezdődik az UTMB és kísérőversenyei 1
Olimpia - eddigi magyar pontszerző eredmények 1
Olimpia - eddig 3 arany és egy ezüstérem a magyarok mérlege
Még több hír
Címkefelhő
atlétika balaton bringa bsi budapest dopping eb edzés egyéb sport fogyatékkal élők sportja frissiteni futás félmaraton gyalogtúra hegyikerékpár hosszú katinka iaaf ironman itu kerékpár london maraton mob mtb olimpia országos bajnokság országúti kerékpár parasport szabadidősport teljesítménytúra terepfutás tour de france triatlon túra ultrafutás vb világbajnokság világcsúcs világkupa úszás
Még több címke
Cikkhozzászólások
Rasztaszabi írta: Tisztelt edzesonlnine! Szeretném megköszönni Nektek ezt az ironman edzéstervet. ...
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
tomcsi írta: Jóvanazúgy
Húsvétkor megújulunk... 75
Melorin írta: Sziasztok!Ma fejeztem be a programot. 39 éves vagyok, 2 év home office és +10-15kg ...
Első 5 kilométerem 498
szabfer76 írta: 46 évesen, előzetes sportelőélet nélkül egy kollégám javaslatára próbáltam ki ezt ...
Első 5 kilométerem 498
Andi226 írta: Sziasztok! Elmúltam 50, és soha nem tudtam futni. Pedig nagyon szerettem volna, ...
Első 5 kilométerem 498
Impresszum | Adatvédelem | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat